acte inmatriculare motocicleta 2019

La fel ca si anul trecut, toate informatiile in legatura cu actele necesare inmatricularii motocicletelor in 2019 au fost obtinute de pe site-ul: https://www.acteinmatriculareauto.com/ .

Inmatricularea vehiculelor in 2019 trebuie facuta in cel mult 30 de zile de la momentul dobandirii dreptului de proprietate asupra atelajului, iar documentele necesare difera in functie de situatie: motocicleta cumparata din UE, din afara UE, din Romania.

Cele 30 de zile pentru inmatricularea vehiculului vor curge de la data inscrisa in contractul de vanzare-cumparare. Daca un sofer este prins ca a depasit termenul, primeste amenda (2900 lei) si ii sunt retinute placuta si talonul.

Anul trecut, a fost aprobata suspendarea inmatricularii daca circulati cu o motocicleta fara ITP valabil sau fara RCA valabil. In cazul in care sunteti opriti de politie, soferul este obligat sa predea placutele de inmatriculare si talonul. In ambele cazuri, amenzile sunt foarte mari, pot ajunge la 5.800 de lei.

Suspendarea temporara a inmatricularii inseamna ca vehiculul nu mai poate fi utilizat pana nu se remediaza motivul pentru care a fost dispusa masura suspendarii.

Dupa ce introduci judetul in care vrei sa inmatriculezi motocicleta, vei primi detaliile in legatura cu programul de lucru al biroului de inmatriculari, adresa biroului, plus o lista cu toate documentele de care ai nevoie pentru intocmirea dosarului, in functie de locul de unde ai achizitionat motocicleta, cat si de natura atelajului – daca este noua, second hand, etc.

In judetul Mehedinti, unde am eu domiciliul, ai nevoie de urmatoarele documente:

Înmatriculare vehicul second-hand înmatriculat în RO:

– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare, semnată/ștampilată de fostul şi noul proprietar, vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale (în locul vizei fostului proprietar se poate depune certificatul de atestare fiscală emis de Direcția Taxe și Impozite Locale);
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabilitate;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de debilitate ;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Certificatul de înmatriculare al fostului proprietar în care acesta a înscris transmiterea dreptului de proprietate, semnat/ștampilat;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare dacă acestea se schimbă;
– Plăcuţele cu numărul de înmatriculare, dacă fostul proprietar are domiciliul/sediul pe raza altui judeţ şi nu a optat pentru păstrarea numărului respectiv. Dacă noul proprietar doreşte un număr preferenţial, acesta va trebui să predea şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare existente pe vehicul. Acestea nu vor fi predate dacă fostul proprietar a optat şi achitat păstrarea numărului de înmatriculare respectiv sau dacă se vor păstra plăcuțele în cazul în care vânzătorul și cumpărătorul sunt din același județ;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată.

Înmatriculare vehicul second-hand achiziţionat din UE

– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Certificatul de autenticitate eliberat de Registrul Auto Român;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabiliate;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– În situaţia în care persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia, nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr. 571/2003 cu modificările şi completările ulterioare, se vor depune, după caz şi următoarele documente: • formularul “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, dacă mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, sau • formularul “Certificat”, dacă mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile Ordinului comun MAI-MFP nr.168/2039/2010 – publicat în M.Of. nr.327/06.09.2010, certificatul se obţine de la ANAF, Administraţia Finanţelor Publice competente pe raza cărora solicitanţii îşi au domiciliul sau sediul. – Certificat care atestă plata accizelor, în cazul în care persoanele fizice care solicită înmatricularea unui autoturism sau autoturism de teren, achiziţie intracomunitară, a cărui capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc, potrivit prevederilor art. 211 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Modelul certificatului care atestă plata accizelor este prevăzut în Ordinul Preşedintelui ANAF publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr.

Înmatriculare vehicul NOU achiziţionat din RO sau UE

– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de ex. certificat înregistrare la Registrul Comerţului) precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– În situaţia în care persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia, nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr. 571/2003 cu modificările şi completările ulterioare, se vor depune, după caz şi următoarele documente: • formularul “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, dacă mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
sau • formularul “Certificat”, dacă mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile Ordinului comun MAI-MFP nr.168/2039/2010 – publicat în M.Of. nr. 327/06.09.2010, certificatul se obţine de la ANAF, Administraţia Finanţelor Publice competente pe raza cărora solicitanţii îşi au domiciliul sau sediul.

– Certificat care atestă plata accizelor, în cazul în care persoanele fizice care solicită înmatricularea unui autoturism sau autoturism de teren, achiziţie intracomunitară, a cărui capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc, potrivit prevederilor art. 211 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Modelul certificatului care atestă plata accizelor este prevăzut în Ordinul Preşedintelui ANAF publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 663/29.10.2013.

Înmatriculare vehicul NOU achiziţionat din afara UE

– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
–Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Dovada efectuării formalităţilor vamale de import (definitiv sau temporar), în original sau copie legalizată;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de ex. certificat înregistrare la Registrul Comerţului) precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică.

Înmatriculare vehicul second-hand achiziţionat din afara UE

– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Certificatul de autenticitate eliberat de Registrul Auto Român;
– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice în termen de valabilitate;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Dovada efectuării formalităţilor vamale de import (definitiv sau temporar), în original sau copie legalizată;
– Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de ex. certificat înregistrare la Registrul Comerţului) precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *